وسواس پسا کرونایی

وسواس پسا کرونایی

با توجه به شیوع بالای ویروس کرونا در سراسر جهان برخورد افراد با این موضوع متفاوت بوده است. نحوه برخورد با این ویروس افراد جامعه را به سه قسمت تقسیم میکند.

متاسفانه عده ای افراد این ویروس جهانی را جدی نگرفته و اصول بهداشتی را رعایت نمی کنند که همین موضوع باعث انتشار بیشتر ویروس شده  و تعداد مبتلایان و قربانیان را بیشتر کرده است. عده ای دیگر روند متعادل و منطقی پیش گرفتند و با کنار آمدن با این موضوع سعی در رعایت اصول بهداشتی در حد نرمال داشته اند.  مهم ترین موضوع در رابطه با ویروس کرونا بحث روانی و ذهنی افراد است. همانطور که میدانید بالا بودن سیستم ایمنی بدن خطر این ویروس را به شکل چشمگیری کاهش میدهد. بالا بودن سیستم ایمنی بدن با میزان استرس و اضطراب در افراد رابطه مستقیم دارد. یعنی افرادی که آرامش بیشتری دارند و در برخورد با ویروس استرس به خود راه نمیدهند سیستم ایمنی قوی تری دارند.

و اما سومین دسته از افراد در برخورد با ویروس کرونا آنهایی هستند که رعایت اصول بهداشتی را به صورت وسواس گونه دنبال میکنند. این افراد از ویروس به شدت می ترسند و این ترس باعث به وجود آمدن استرس در آنها شده که سیستم ایمنی بدن را کاهش میدند و علاوه بر این بیماری های مثل انواع وسواس در آنها شکل میگیرد.

وسواس به افکار مزاحمی گفته می شود که فرد از اشتباه بودن آن اطلاع دارد اما قدرت فکر نکردن به آن را ندارد. یکی از بیماری هایی که انتظار می رود بعد از شکست ویروس کرونا در جوامع رو به افزایش باشد بیماری های وسواسی می باشد. وسواس به شست و شوی زیاد ممکن است بیماری پسا کرونایی باشد. بنابراین بهتر است با داشتن اطلاعات کافی در مورد ویروس کرونا و رعایت درست اصول بهداشتی با این ویروس مقابله کنیم .

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *