پذیرش دانشجو در ۱۰ رشته دکتری بالینی مغز و اعصاب مشترک با آلمان

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از برگزاری دوره مشترک دکتری تخصصی بالینی مغز و اعصاب ایران و آلمان خبر داد و گفت: دراین دوره اقدام به پذیرش دانشجو در ۱۰ رشته مرتبط خواهد شد که بخشی از این دوره آموزشی در ایران و بخش دیگر در آلمان ارائه می شود.

دکتر سیدحسن امامی رضوی در نشست خبری امروز چهارشنبه با اشاره به امضای تفاهم نامه ۳ جانبه برای راه اندازی مرکزی برای ارائه خدمات به بیماران مغزی و عصبی در ایران افزود: این تفاهم نامه ۳ جانبه میان مرکز تحقیقات ضایعاتی نخاعی دانشگاه علوم پزشکی تهران، پژوهشکده بین المللی هانوفر و موسسه عام المنفعه متوسلین به امام رضا به امضا رسید.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از عملیاتی شدن مفاد این تفاهم نامه خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر ساختمان مرکزی ارائه خدمات به بیماران مغز و اعصاب در حال احداث است و در سال آینده به بهره برداری می رسد.
وی ارائه خدمات درمانی برای بیماران دارای ضایعات مغزی و عصبی را از ماموریت های این مرکز دانست و گفت: این مرکز به صورت چند تخصصی خدمات مورد نیاز را ارائه می دهد.
امامی رضوی یکی از مفاد این تفاهم نامه را تربیت نیروی انسانی ذکر کرد و یادآور شد: در این راستا تفاهم نامه ای در زمینه آموزش نیروی انسانی مورد نیاز در این مرکز به امضا رسید. بر این اساس قرار است تا ۶۰ نفر و هر فرد طی دوره ۳ ساله برای آموزش در دوره های مورد نیاز پذیرش می شوند.
معاون درمان وزارت بهداشت، با بیان اینکه بخشی از این آموزشها در داخل و بخش دیگر در آلمان خواهد بود، خاطر نشان کرد: در هر سال ۲۰ دانشجو به صورت بورسیه برای دوره مشترک دکترای تخصصی بالینی علوم مغز و اعصاب پذیرش می شوند و در نهایت مدرک مشترک دانشگاه علوم پزشکی تهران و پژوهشکده بین المللی مغز و اعصاب هانوفر اعطا می شود.
وی با تاکید بر اینکه این دوره آموزشی به صورت دکترای تخصصی بر اساس پژوهش (PhD By Reserch) خواهد بود، اضافه کرد: این دوره در ۱۰ رشته جراحی مغز و اعصاب، داخلی مغز و اعصاب، بیهوشی، روانپزشکی، انکولوژی، پاتولوژی، رادیولوژی، چشم پزشکی، طب فیزیکی و توانبخشی و گوش و حلق و بینی برگزار می شود.
امامی رضوی مهلت ثبت نام در این دوره را تا ۱۲ فروردین ماه ذکر کرد و ادامه داد: در این دوره پذیرفته شدگان از میان متخصصان این ۱۰ رشته انتخاب می شوند و حداکثر سن آنها نباید بیشتر از ۴۰ سال باشد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *