لیسانس به پزشکی بدون آزمون

برخی داوطلبان آزمون لیسانس به پزشکی که قصد دارند برای امسال به این مسیر پا بگذارند، از ما پرسیده اند آیا لیسانس به پزشکی بدون آزمون داریم؟ اگر هست چه شرایطی دارد. لذا تصمیم گرفتیم در این مطلب بطور کامل در مورد موضوع شرایط لیسانس به پزشکی بدون آزمون و سایر سوالاتی که مربوط به آزمون لیسانس به پزشکی است توضیحات لازم را بدهیم.

شرایط لیسانس به پزشکی بدون آزمون

در مورد سوال اول باید بگویم بله، لیسانس به پزشکی بدون آزمون کتبی برای افراد با شرایط زیر وجود دارد.دارندگان مدال طلاي المپيادهاي دانش آموزي از آزمون كتبي معاف مي باشند و بدون شركت در آزمون كتبي صرفا با شركت در آزمون مصاحبه و ارزيابي فراشناختي مورد ارزيابي قرار ميگيرند. دارندگان مدال هاي نقره و برنز اين رشته ها بايد در آزمون كتبي شركت نمايند و حداقل ۹۰٪ نمره آخرين فرد پذيرفته شده در آزمون كتبي را احراز نمايند.( كسب حداقل نمره حد نصاب آزمون كتبي الزامي است). همچنین دانشجويان نمونه كشوري گروه پزشكي با معرفي وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي و رشته هاي غير پزشكي با معرفي وزارت علوم تحقيقات و فناوري می توانند لیسانس به پزشکی بدون آزمون کتبی در مرحله مصاحبه وارد شوند.

لازم بذکر است که به غیر از افراد مندرج در متن فوق، به هیچ وجه امکان حذف مرحله کتبی یا مرحله شفاهی آزمون لیسانس به پزشکی وجود ندارد. حتی بخش مصاحبه یا مرحله شفاهی آزمون لیسانس به پزشکی به هیچ وجه برای هیچ شخصی(حتی افراد فوق) قابل چشم پوشی یا حذف نمی باشد.

از جمله شرایطی که برای این آزمون لازم الاجراست شرط معدل آزمون لیسانس به پزشکی است. دارا بودن حداقل معدل ۱۸ برای این آزمون اجباری است و فقط در یک صورت قابل اغماض و چشم پوشی می باشد که بطور کامل در مورد آن درمطلب شرط معدل آزمون لیسانس به پزشکی و استثنائات توضیح داده شده است. همچنین شرط سنی برای این آزمون حداکثر ۲۵ سال است ولی برای آقایان که سربازی رفته اند و افرادی (خانم یا آقا) که رشته آن ها علوم پزشکی است و طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت را گذرانده اند ولی قصد شرکت در آزمون کارشناسی به پزشکی را دارند یکسری استثنا لحاظ شده است که درمطلب شرط سنی آزمون لیسانس به پزشکی و استثنائات بطور کامل توضیح داده شده است.

سایر مدارک برای داوطلبان آزمون لیسانس به پزشکی در مطلب شرایط آزمون لیسانس به پزشکی بطور کامل توضیح داده شده است و از این طریق می توانید از اطلاعات بروز برای شرکت در این آزمون بهره مند گردید. اگر سوالی در رابطه با آزمون لیسانس به پزشکی و یا لیسانس به پزشکی بدون آزمون دارید حتما از طریق گذاردن کامنت و نظر در همین صفحه آن را بپرسید. ما حتما در همین جا جواب شما را خواهیم داد.

 

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *