شرایط جدید ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی ۹۹

شرایط جدید ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی ۹۹ به همراه زمان ثبت نام و برگزاری آزمون سال جدید اعلام شد. بنابر اطلاعیه معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران زمان ثبت نام آژمون کارشناسی به پزشکی یا همان پذیرش دانشجوی پزشکی از مقطع لیسانس از اول دی ۹۹ تا اول بهمن ۹۹ خواهد بود.

مدارک مجاز برای آزمون لیسانس به پزشکی

برای فارغ التحصیلان و دانشجويان مقاطع ارشد و دكتري عمومي(مثل دامپزشکی، داروسازی و دندانپزشکی) و دکتری تخصصي (phD) از دانشگاههاي سراسري و آزاد و… حق شركت در آزمون کارشناسی به پزشکی را ندارند.

داوطلبان آزمون لیسانس به پزشکی بايد حتما بايد فارغ التحصيل لیسانس باشند. مواردی همچون كارت دانشجويي، ريزنمرات ترم آخر وغیره پذيرفته نيست.

شرط سنی آزمون لیسانس به پزشکی و استثنائات

حداكثر سن در زمان ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی می بایست ۲۵ سال تمام باشد (صرفاً متولدين ۱/۱۰/۱۳۷۳ و بعد از آن برای آزمون سال ۹۹) در صورتی که فردی سن بیشتر دارد فقط به شرط رفتن سربازی یا طرح نیروی انسانی پذیرفته خواهد شد. لذا مدت زمان سربازي و طرح نيروي انساني به حداكثر سن اضافه مي شود.

شرط معدل آزمون لیسانس به پزشکی و استثنائات

شرط اصلی معدل آزمون لیسانس به پزشکی دارا بودن معدل مقطع كارشناسي ۱۶ و بالاتر از این می باشد. توجه بفرمایید که هر چه معدل بالاتر باشد تاثیر نخواهد داشت.

استثنائات: دانشجويان مشمول آيين نامه استعدادهاي درخشان در رشته هاي مورد پذيرش و برگزيدگان المپيادهاي علمي دانشجويي از بند ۷ و ۸  شرايط ورود به دوره معاف مي باشند.
بنابراین دانشجويان موضوع آيين نامه فوق عبارتند از:
– برگزيدگان آزمون سراسري گروه علوم تجربي تا رتبه ۵۰۰ كشوري در آزمون سراسري كنكور (با معرفي سازمان سنجش آموزش كشور).
– دارندگان مدال طلا، نقره و برنز كشوري از المپيادهاي علمي دانش آموزي (با معرفي وزارت آموزش و پرورش)
– برگزيدگان حائز رتبه هاي اول تا سوم نهايي جشنواره رازي، جشنواره هاي خوارزمي (در زمينه علوم پزشكي) با معرفي وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي و گروه غير پزشكي با معرفي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري.
– مالكان ابداع يا اختراع ثبت شده با تائيد معاونت تحقيقات و فن آوري وزارتخانه هاي مربوطه .
– دانشجويان نمونه كشوري گروه پزشكي با معرفي وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي و رشته هاي غير پزشكي با معرفي وزارت علوم تحقيقات و فناوري.
– دانشجويان پژوهشگر برجسته به تاييد شوراي پژوهشي دانشگاه و براساس دستورالعملي كه از سوي معاونت تحقيقات و فناوري وزارت تدوين و به دانشگاه ها اعلام گرديده است.
– برگزيدگان المپيادهاي علمي دانشجويي با تاييد مركز رشد استعداهاي درخشان و معاونت هاي آموزشي دانشگاهها.

لیسانس به پزشکی بدون آزمون

دارندگان مدال طلاي المپيادهاي دانش آموزي از آزمون كتبي معاف مي باشند و بدون شركت در آزمون كتبي صرفا با شركت در آزمون مصاحبه و ارزيابي فراشناختي مورد ارزيابي قرار ميگيرند. دارندگان مدال هاي نقره و برنز اين رشته ها بايد در آزمون كتبي شركت نمايند و حداقل ۹۰٪ نمره آخرين فرد پذيرفته شده در آزمون كتبي را احراز نمايند.( كسب حداقل نمره حد نصاب آزمون كتبي الزامي است). همچنین دانشجويان نمونه كشوري گروه پزشكي با معرفي وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي و رشته هاي غير پزشكي با معرفي وزارت علوم تحقيقات و فناوري می توانند لیسانس به پزشکی بدون آزمون کتبی در مرحله مصاحبه وارد شوند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *