فواید آدامس‌های بدون قند

علوم پزشکی: آدامس‌های بدون قند تأثیرات مثبتی در حفظ سلامت دندان‌ها دارد به طوری که استفاده از آن پس از هر وعده غذا یا میان وعد‌ه‌هایی مانند شکلات و بسکوئیت، اسیدهای موجود در دهان  را کاهش می‌دهد. مدیر گروه بهداشت دهان و دندان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، در گفت‌و گو با خبرنگار وب‌دا در یاسوج اظهار داشت: جویدن آدامس های بدون قند، میزان ترشحات بزاقی را بالا برده و اسید‌های تشکیل شده از پلاک‌های دندانی را شست‌و شو می‌دهد که این فرآیند، مانع از پوسیدگی دندان می شود.

دکتر سیدخالد‌موسوی فرد افزود: بزاق دهان، یکی از مهم ترین ابزارهای دفاعی طبیعی دهان است که خنثی نمودن اسید‌های دهان می تواند به بازسازی و استحکام مینای دندان کمک کند. مدیر گروه بهداشت دهان و دندان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، ادامه داد: اسید‌های تولید شده از تخمیر باکتری های دهان که در هنگام خشکی دهان ایجاد می‌شوند، باعث بروز پوسیدگی‌های وسیعی در دهان گردیده و برای سالمندانی که دچار خشکی دهان هستند، می تواند به عنوان یک روش موثر در تحریک غدد بزاقی در نظر گرفته شود و از لحاظ مکانیکی نیز، در کاهش پلاک دندانی تأثیر دارد.

موسوی فرد با بیان اینکه در استفاده از آدامس‌های بدون قند نباید زیاده روی شود، گفت: استفاده ممتد از آدامس‌ها نیز می تواند مراقبتی مانند اختلال در معضل گیجگاهی فکی، گرفتگی عضلات فک و سایش دندان ها شود که برای پیشگیری از این موارد، جویدن آدامس به مدت بیش از ۲۰ دقیقه توصیه نمی شود.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *