کارشناسی ارشد پرستاری بهداشت مدارس

رئیس انجمن علمی پرستاری ایران از تهیه و تدوین رشته پرستاری بهداشت مدارس در مقطع کارشناسی ارشد خبر داد و گفت: این رشته تا تصویب نهایی باید مراحل طولانی را طی کند.

مسعود فلاحی در گفت وگو با خبرنگار نظام پرستاری اظهار کرد: اگر چه پرستاران در حوزه های مختلف به درستی تربیت می شوند اما متاسفانه به علت وجود اشکال در ساختار و ردیف سازمانی به خوبی بکارگیری نمی شوند.

وی ادامه داد: پرستاری ایران باید نظیر سایر کشورهای جهان به جایگاه واقعی خود یعنی حضور در همه عرصه های جامعه برسد و پرستاری سلامت محور شود.

رئیس انجمن علمی پرستاری ایران گفت: حضور پرستاران در مدارس، محیط های شغلی، کارخانجات، پرستار پرواز، پارک، ترن(قطار) و پرستاری در منزل همگی از مواردی است که پرستار جامعه می تواند در آنها حضور داشته باشد.

فلاحی افزود: در سیستم بهداشت و درمان کنونی جایگاه پرستار در بیمارستان و خدمات مراقبتی تعریف شده است و در سایر مراکز حضور فعالی ندارد.

وی با بیان اینکه این در حالی است که پرستاران در واحدهای درسی به میزان کافی با بهداشت جامعه آشنا می شوند، ادامه داد: دروس بهداشت جامعه با حجم خوب در مقطع کارشناسی (پرستاری عمومی) و رشته تخصصی بهداشت جامعه نیز در مقطع کارشناسی ارشد پرستاری وجود دارد. همچنین پرستاران می توانند با گذراندن دوره های کوتاه مدت ۳ ماهه آموزش های لازم را در این باره ببینند.

رئیس انجمن علمی پرستاری ایران یادآور شد: هم اکنون در مقطع کارشناسی ارشد رشته های تخصصی توانبخشی و سالمندان وجود دارد که رشته پرستاری بهداشت مدارس نیز در حال تهیه و تدوین است و در آینده به این مجموعه اضافه می شود.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *