کارشناسی ارشد تغذیه بدون کنکور

no-exam-senior

کارشناسی ارشد تغذیه بدون کنکور در آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی برای داوطلبان دارای شرایط استعداد درخشان صورت می پذیرد. اگر می خواهید ببینید دارای شرایط استعداد درخشان مورد نظر وزارت بهداشت هستید یا خیر از طریق لینک های پایین مطلب می توانید به آن درسترسی پیدا کنید. نحوه ثبت نام در کارشناسی ارشد تغذیه بدون کنکور به این صورت است که با مدارک تهیه شده به مرکز استعداد درخشان دانشگاه خود رفته و آنها را به آن مرکز ارائه نمایید. نتایج کارشناسی ارشد تغذیه بدون کنکور همزمان با اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد پزشکی وزارت بهداشت مانند رشته تغذیه و سایر رشته ها، اعلام می گردد.

کدام دانشگاه ها کارشناسی ارشد تغذیه بدون کنکور پذیرش دارند؟

طبق معمول و تا امسال(سال۹۲) پذیرش کارشناسی ارشد تغذیه بدون کنکور در دانشگاه ها متغییر بوده است. مثلا اگر در رشته تغذیه ۵ دانشگاه علوم پزشکی از طریق آزمون ارشد وزارت بهداشت، دانشجوی تغذیه پذیرش می کنند، معمولا ۱ یا ۲ نفر را علاوه بر افراد سهمیه آزاد، بصورت بدون کنکور و براساس اعلام اسامی آنها از سوی مرکز سنجش وزارت بهداشت، پذیرش خواهند کرد.

نحوه رتبه بندی و پذیرش افراد واجد شرایط استعداد درخشان برای کارشناسی ارشد تغذیه بدون کنکور چگونه است؟

نحوه رتبه بندی و پذیرش افراد واجد شرایط استعداد درخشان به این صورت است که مرکز سنجش وزارت بهداشت بر اساس اولویت از بالاترین امتیاز(امتیاز مربوطه توسط دانشگاه اعلام می گردد) افراد متقاضی کارشناسی ارشد تغذیه بدون کنکور را پذیرش می کند تا زمانیکه ظرفیت آن تمام شود در صورتیکه امتیاز دو یا چند نفر کاملا یکسان شد معدل افراد در رتبه بندی آنها لحاظ خواهد شد.

توجه مهم: رشته-محل علاوه بر امتیاز در پذیش دانشجو نیز موثر خواهد بود. مثلا اگر دانشگاه علوم پزشکی تهران قرار است ۲ نفر را در کارشناسی ارشد تغذیه بدون آزمون پذیرش کند فارغ التحصیلان دانشگاه علوم پزشکی تهران که برای کارشناسی ارشد تغذیه بدون کنکور درخواست داده اند در اولویت هستند. حتی اگر امتیاز آنها پایین تر باشد.

توصیه مهم: توصیه می کنیم کسانیکه متقاضی کارشناسی ارشد تغذیه بدون کنکور هستند در آزمون ارشد رشته علوم تغذیه(کنکور ارشد وزارت بهداشت: ثبت نام در بهمن) ثبت نام کنند زیرا هیچ تداخلی باهم نخواهند داشت. بعنوان مثال نمونه عینی که ما شاهد بودیم این بود که یکی از شرکت کنندگان آزمون ارشد ایمنی شناسی(سال۹۱) در رشته ایمنی شناسی قبول شد ولی با توجه به اینکه این فرد برای رشته هماتولوژی نیز درخواست پذیرش بدون کنکور داده بود و اتفاقا امتیاز این فرد بالاتر از سایرین شد، در این رشته نیز قبول شدند که ایشان تصمیم گرفتند به جای رشته ایمنی شناسی در رشته هماتولوژی تحصیل کنند.

اطلاعات بیشتر در مورد کارشناسی ارشد تغذیه بدون کنکور از طریق “انجمن گفتگوی علوم پزشکی” پیگیری نمایید. در گوگل کلید واژه انجمن گفتگوی علوم پزشکی را سرچ کنید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *