ارتقای دانشکده پرستاری و مامایی ایرانشهر به دانشگاه علوم پزشکی

علوم پزشکی: معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ایرانشهر با اشاره به اینکه با ارتقاي دانشکده پرستاری ایرانشهر به دانشگاه، شاهد ارتقاي بخش‌های آموزشی، بهداشت و همچنین شاخصهای سلامت در منطقه خواهیم بود، گفت: افراد تحصیل کرده بومی منطقه اولویت پذیرش و جذب نیرو در این دانشگاه را خواهند داشت.

به نقل از ایسنا، دکتر محققی در مراسم ارتقاي دانشکده پرستاری و مامایی ایرانشهر به دانشگاه دراین‌باره اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر علاوه بر اینکه در حوزه شهرستان دلگان و بخشهای بزمان و بمپور فعالیت خواهد داشت، شهرستانهای سرباز، زابلی، سراوان و نیکشهر را هم تحت پوشش قرار می‌دهد.

دکتر محققی تصریح کرد: علاوه بر دانشکده پرستاری و مامایی، دانشکدههای فوریتهای پزشکی و پیراپزشکی نیز در دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر به آموزش دانشجویان می‌پردازند.

وی همچنین با بیان اینکه در دانشکده پرستاری و مامایی ایرانشهر بیش از ۳۰۰ دانشجو مشغول به تحصیل هستند، افزود: با ارتقاي این دانشکده به دانشگاه و افزایش تعداد رشته‌های تحصیلی، میزان پذیرش دانشجو نیز افزایش می‌یابد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت یادآور شد: تأسیس رشته‌های دانشگاهی براساس نیاز مردم منطقه خواهد بود .

همچنین در مراسم ارتقاء دانشکده پرستاری و مامایی ایرانشهر به دانشگاه، دکتر شکیبا رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان هم با اشاره به گسترش فعالیتهای بهداشتی درمانی در استان یادآور شد: با اجرای طرح پزشک خانواده، هر ۲هزار و ۵۰۰ بیمار به صورت رایگان تحت پوشش یک پزشک خواهند بود.

محمد قیوم دهقانی نماینده مردم ایرانشهر، دلگان و سرباز هم اختصاص سهمیه خاص برای هفت شهرستان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر، تامین نیروهای متخصص وماندگار در منطقه و راه‌اندازی بیمارستانها ومراکز تخصصی شهرستانهای دلگان، سرباز و زابلی را از اولویتهای این مناطق دانست و خواستار صدور مجوز ساخت بیمارستان اموزشی تخصصی ۳۰۰تختخوابی ایرانشهر با توجه به موافقت وزیر بهداشت شد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *