ایجاد چند رشته جدید در مقطع کارشناسی ارشد پرستاری

عضو هیئت برد پرستاری از پیشنهاد ایجاد چند رشته جدید در مقطع کارشناسی ارشد پرستاری به شورای عالی گسترش دانشگاههای وزارت بهداشت خبر داد و گفت: پرستاری سلامت بزرگسالان، پرستاری سلامت کودکان، پرستاری سلامت روان و بهداشت روان از جمله این رشته هاست.

عباس عباس زاده اظهار کرد: با تصویب شورای عالی گسترش دانشگاههای وزارت بهداشت امکان ادامه تحصیل پرستاران در مقطع کارشناسی ارشد فراهم می شود.

وی ادامه داد: هدف از افزایش رشته های کارشناسی ارشد پرستاری تخصصی شدن این حرفه و افزایش کیفیت خدمات پرستاری است از این رو دست کم این ۴ رشته برای پذیرش و تصویب به شورای گسترش پیشنهاد شد.

عضو هیئت برد پرستاری افزود: هم اکنون رشته های پرستاری مراقبت های ویژه، مرافبت های ویژه نوزادان، پرستاری سالمندان و پرستاری نظامی در مقطع کارشناسی ارشد مصوب و در این رشته  ها دانشجو پذیرش می شود البته پرستاران می توانند برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته های علوم پایه نظیر فیزیولوژی، تغذیه و اپیدمیولوژی شرکت کنند.

عباس زاده یادآور شد: برای ارتقای کیفیت خدمات بالینی پرستاری باید در گروه رشته های بالینی طبقه بندی شود این در حالی است که وزارت بهداشت پرستاری را جزو رشته های علوم پایه به شمار می آورد که با ماهیت خدمات پرستاری مغایرت دارد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *