آزمون مهارت پس از كارورزي(پست اينترني) براي فارغ التحصيلان رشته پزشكي

دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی با اشاره به طراحی امتحان “پس از کارورزی” گفت: این امتحان به منظور ارزشیابی مهارت فارغ التحصیلان رشته پزشکی طراحی شده است.

دکتر سیدامیرمحسن ضیایی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: این امتحان که از آن به عنوان پست اینترنی هم نام برده می شود به منظور ارزیابی مهارت هایی است که دانشجویان رشته پزشکی در مدت تحصیل خود کسب کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: پس از اینکه فارغ التحصیلان پزشکی دوره اینترنی یا کارورزی خود را به پایان می رسانند، باید مهارتهای آنها ارزیابی شود تا آموزش دهنده از میزان فراگیری آموزش های دوره بالینی اطمینان حاصل کند.

ضیایی اظهار داشت: ۱۵۰ مهارت در این امتحان برای دانشجوی سال آخر پزشکی طراحی شده است که باید بتواند این ۱۵۰ مهارت را به طور مطلوب به انجام برساند و در غیر این صورت فارغ التحصیل نخواهد شد.

وی یادآور شد: این امتحان به صورت پایلوت در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی اجرا شده است و در قالب طرح آمایش سرزمین از این پس وظیفه ارزشیابی به قطب های ۹ گانه واگذار می شود.

دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی به مهر گفت: ارزشیابی و اعتباربخشی فارغ التحصیلان پزشکی از جمله وظایفی است که باید دانشگاهها به خوبی آن را به انجام برسانند از همین رو در این امتحان نیز قطب های ۹ گانه این وظیفه را پس از نهایی شدن آمایش بر عهده می گیرند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *