شرایط جدید آزمون دستیاری از سال ۹۱

معاون آموزشي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با اشاره به سياست‌ ايجاد تحول در آزمون دستياري، گفت: دقيق‌تر شدن منابع آزمون، كاهش امكان انتخاب رشته محل، افزايش تعداد سوالات، اختصاص ضريب به دروس مختلف بر اساس انتخاب رشته‌ داوطلب، تفويض اختيار به دانشگاهها براي پذيرش دستيار، امكان تغيير رشته توسط دستيار پس از آغاز تحصيل و غيره برخي از موارد پيشنهادي است.

محمدعلي محققي در جمع خبرنگاران در خصوص تغييرات احتمالي دوره‌هاي بعدي آزمون دستياري، گفت: بايد منابع آزمون دقيق‌‌تر شود تا از اين طريق معلومات داوطلبان رشد يابد و شرايط ارتقاي محتوايي آزمون نيز فراهم شود.

وي با اشاره به امكان انتخاب ۱۰۰ رشته محل در آزمون دستياري، اظهاركرد: بايد به گونه‌اي تعداد انتخاب رشته محل‌ها را كاهش داد، چرا كه با كاهش تعداد انتخاب رشته محل‌ها خدشه‌اي بر روند آزمون ايجاد نمي‌‌شود و فقط موجب اين مي‌شود كه داوطلبان انتخاب دقيق‌تري داشته باشند.

وي در خصوص افزايش تعداد سوالات، گفت: اگر بخواهيم تعداد سوالات را از ۲۰۰ سوال بيشتر كنيم بايد شرايطي فراهم شود كه داوطلبان فرصت بيشتري براي پاسخ دادن به سوالات داشته باشند كه اين مستلزم اين است كه بتوانيم مهلت پاسخگويي به سوالات را با تمهبداتي چون دو مرحله‌اي شدن و غيره افزايش دهيم.

محققي با اشاره به امكان اختصاص ضريب به دروس مختلف بر اساس انتخاب رشته‌هاي داوطلبان، تصريح كرد: بر اين اساس امكان قبولي داوطلبان در رشته‌هايي كه در آن تخصص بيشتري دارند، افزايش مي‌يابد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *