انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۹۹-۱۴۰۰

انتخاب رشته کارشناسی ارشد

انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۹۹-۱۴۰۰

پس از برگزاری آزمون ارشد وزارت بهداشت از دغدغه های اصلی شرکت کنندگان، نحوه صحیح انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت می باشد.کمتر از یک ماه بعد از برگزاری کنکور ارشد وزارت بهداشت، اولین اقدام مرکز سنجش پزشکی صدور کارنامه اولیه است که در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.کارنامه اولیه ارشد وزارت بهداشت شامل تراز ، رتبه و وضعیت مجاز بودن داوطلب می باشد.متقاضیان شرکت کننده آزمون ارشد با آگاهی از وضعیت علمی خود و با استناد به این کارنامه می توانند انتخاب رشته دقیق تری انجام دهند.

پیرو اعلام نتایج اولیه کارشناسی ارشد وزارت بهداشت کارنامه ای در اختیار داوطلبان قرار می گیرد و وضعیت علمی آن ها را مشخص می کند. متقاضیان مجاز به انتخاب رشته بر اساس نمره و تراز اکتسابی خود رشته محل های مورد نظر را از دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۹۹ استخراج نموده و در فرم اینترنتی مربوطه درج می کنند .این دفترچه از بخش های مختلفی تشکیل شده و هر آن چه داوطلب برای شرکت در انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت نیاز دارد، در آن یافت می شود. با توجه به حساسیت این مرحله به داوطلبان توصیه می شود دفترچه انتخاب رشته ارشد ۹۹ را با دقت مطالعه نمایند.

موارد مهم مندرج در دفترچه انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت ۹۹-۱۴۰۰

  • تحلیل کارنامه اولیه کارشناسی ارشد وزارت بهداشت
  • سهمیه های موثر در این مرحله
  • انواع دانشگاه ها و مراکز پذیرش دانشجوی ارشد پزشکی
  • شرایط، ضوابط و نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد علوم پزشکی ۹۹
  • و…

فهرست اولیه دانشگاه های پذیرنده ارشد وزارت بهداشت ۹۹

دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۹۹

تاریخ انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۹۹

پس از برگزاری آزمون ارشد وزارت بهداشت ۹۹، تنها دو سه روز بعد از کنکور ارشد بهداشت کلید اولیه آزمون ارشد بهداشت منتشر خواهد می شود. مهلت ارسال اعتراض به سوالات آزمون فقط به صورت اینترنتی چند روز بعد از انتشار کلید اولیه سوالات است.کلید نهایی آزمون ارشد وزارت بهداشت، حدود دو تا سه هفته بعد از تاریخ برگزاری کنکور ارشد بهداشت ۹۹ منتشر خواهد شد و اسامی دانشگاه‌ های پذیرنده و ظرفیت پذیرش و کارنامه علمی مرحله اول حدودا یک ماه بعد از ازمون ارشد پزشکی منتشر می‌ شود.برای مشاهده و دانلود دفترچه سوالات ارشد و کلید سوالات آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۹-۱۴۰۰ می توانید به لینک های زیر مراجعه نمایید.

دانلود رایگان سوالات ارشد وزارت بهداشت ۹۹-۱۴۰۰

کلید سوالات آزمون ارشد وزارت بهداشت ۹۹

زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۹۹ مدتی بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور است و داوطلبان واجد شرایط در بازه زمانی معین فرصت دارند نسبت به انتخاب رشته محل اقدام کنند.کلیه داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می بایست در این زمان به سایت انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۹۹ در سایت سنجش پزشکی مراجعه کرده و با وارد نمودن کد رهگیری خود نسبت به انتخاب رشته محل های مورد نظر اقدام نمایند. حداکثر تعداد انتخاب رشته محل در این مرحله بر اساس تعداد دانشگاه و مراکز پذیرنده رشته امتحانی داوطلب می باشد .

مشاوره انتخاب رشته آزمون ارشد وزارت بهداشت ۹۹

آنچه در وهله اول می بایست در مرحله انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۹۹ مورد توجه قرار گیرد ، اطلاعات مندرج در کارنامه اولیه ارشد علوم پزشکی ۹۹ می باشد . به منظور حفظ کیفیت پذیرش ، مرکز سنجش آموزش پزشکی در کلیه رشته ها حد نصاب مربوطه را اعمال کرده و بر این اساس افرادی که نمره کل آن ها کمتر از حد نصاب باشد مجاز به انتخاب رشته محل نمی باشند . از این رو داوطلبان باید این نکته را در نظر داشته و در صورت مجاز بودن ، رشته محل های مورد نظر را انتخاب نمایند .سایت علوم پزشکی با همکاری موسسه علوم پزشکی سنا برای انجام انتخاب رشته آزمون ارشد ۹۹ فرمی را آماده کردن که داوطلبین برای انجام صحیح انتخاب رشته خود می توانند آن را تکمیل کرده تا کارشناسان موسسه سنا با شما تماس بگیرند.

مقالات مرتبط

1 نظر

  • دو هفته پیش داخل سایت وزارت بهداشت نوشتن ،زمان اعلام کارنامه اولیه هفته آینده!!!آخه این هفته آینده کدوم هفته س و کی میخاد بیاد نمیدونم.بابا جان آخه یکم سواد هم بد نیست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *